תמיכה טכנית מחשבים

מירב משתמשי המחשב העולמיים זקוקים לתמיכת איש מקצוע מידי פעם. תחום התמיכה נחלק למספר נושאים חשובים ויש צורך בידע בכל התחומים בכדי להבין את בעיית המשתמש ביתר קלות.

פעולות המחשב האישי נשענות על חומרת המחשב ועל מערכת ההפעלה שלו, אך לא לאלו בלבד היכולות להשפיע על תקלות. יש לקחת בחשבון גם את החיבור לרשת (קווית, אלחוטית) הסוויצ'ים והנתבים ש'בדרך', השרת המרכזי בארגון (אם קיים) מערכת ההפעלה של השרת (Windows Server) והתוכנות המותקנות בו המנהלות את הרשת כגון SQL serve או Active Directory.

כאשר מנסים לפתור בעיה במחשב יש להבין את שורש הבעיה, ולבצע מספר ניסויים, בכדי להבין מהיכן הבעיה נובעת (מחשב, רשת, שרת). יש להצליב נתונים עד למציאת הגורם האחראי על התקלה.

תמיכה במחשב אישי ניתן לעשות פרונטלית מול המחשב או באמצעות תוכנות השתלטות חינמיות הפזורות ברשת, כגון Ammyy Admin, LogMeIn, Team Viewer ועוד רבים. באם נדרשת תמיכה מרחוק במספר שרתים תוכנת Mremote מומלצת לשימוש עבור ניהול מספר Remote Desktop.

ברמת המחשב האישי, כהכנה מקדימה לפתרון הבעיה יש לבדוק שכל הדרייברים מעודכנים במחשב וכן רצוי מאד לעדכן גם את גרסת ה Bios של המחשב.
כמו כן יש לבדוק שקיימת תוכנת אנטי וירוס מותקנת במחשב אשר עובדת בצורה תקינה (תוכנת אנטי וירוס מומלצת וחינמית היא Microsoft security essentials , אשר חינמית גם לארגונים עד ל 10 מחשבים) ורצוי מאד להתקין את כל עדכוני מייקרוסופט דרך ה Windows update שבלוח הבקרה.

פעולות פרו אקטיביות (לפני תקלות) במחשב כוללות ניקיון המחשב באמצעות מחיקת קבצים זמניים, הסרת תוכנות לא נדרשות וצמצום התוכנות המופעלת עם הפעלת המחשב.
כמו – כן יש לנקות באמצעות לחץ אוויר, בצורה פיסית, את פנים המחשב, כך שהמאווררים אשר בתוך המחשב יעבדו טוב יותר ללא האבק שהצטבר בפנים.
מן הידועות הוא שמחשב מתחמם – עובד לאט.

אחת מההיבטים החשובים של תמיכת מחשבים מתבטא בהכרת כלי העבודה העומדים לרשות התומך. Hiren's Boot CD הוא דוגמא טובה לכלי מצוין.
בעת בעיות חמורות במחשב, כמו איבוד סיסמה לביצוע לוגאין או צורך בבדיקת חומרה, או הסרת וירוס כאשר מערכת ההפעלה לא עובדת, ניתן להשתמש ב 'דיסק טכנאים' דוגמת Hiren's C D.

זהו דיסק שעליכם לצרוב ולאחר מכן להפעיל את המחשב (Boot) מהדיסק. המחשב עולה למערכת הפעלה זמנית, windows XP, מהדיסק CD Rom ולכן נותן לכם הרבה מאד אפשרויות לפתרון בעיות במחשב ולבדיקת חומרה כאשר אינך נמצא בווינדוס המקורי אשר מותקן במחשב אלא בווינדוס זמני. הערכה היא חינמית וכוללת שלל רב של תוכנות. להורדה מכאן.

מחשבי מותג כגון Dell, HP, IBM ועוד הכינו כלים ספציפיים למוצריהם אשר יודעים לבדוק את החומרה של אותו היצרן ולדווח על תקלות חומרה. הנה לדוגמא תוכנה של Dell.

ככלי לפתרון תקלות מהיר ביותר ונוח מאד, מייקרוסופט הכניסה לשימוש במערכות ווינדוס 7 ומעלה כלי שנקרא Windows System Restore, המאפשר לך לשחזר את המערכת לנקודת זמן בעבר. פעולת השחזור אינה מוחקת קבצי משתמש אלא רק עדכוני ווינדוס, תוכנות שהותקנו ודרייברים שעודכנו. זוהי פעולה נוחה במיוחד כאשר ידועים לזהות את היום בו התקלה החלה. וירוס שהופיע היום יכול בקלות להימחק באמצעות "שחזור מערכת" ליום האתמול. זהו כלי נוח וללא סיכונים.

בנושא תמיכת מחשבים אי אפשר שלא להתייחס לאיבוד מידע. גיבוי הוא פעולה כל כך חשובה שמרגישים את הצורך בה רק בעת חירום. ואז מתחילים למרוט שערות.
החל מ windows 7 מייקרוסופט הכניסה תוכנות גיבוי למערכת ההפעלה בשם Windows Backup, אשר מגבה את כל הכונן הקשיח לדיסק חיצוני. אם ברשותכם כונן של 500 GB במחשבכם, תוכנת הגיבוי של וינדוס תדרוש דיסק חיצוני בנפח של 1 TB לפחות ותחייב לפרמט אותו כך שישמש רק עבור תוכנת הגיבוי. מומלץ מאד וחשוב מאד.

תכונה משמעותית נוספת ב Windows 7 (ומעלה) היא היכולת לשחזר קבצים שנמחקו מהמחשב גם אם אין גיבוי (כמובן בהנחה שמערכת ההפעלה עצמה, ה Windows, עובדת באופן תקין). תוכלו להיכנס ללשונית Previous versions בחלון המאפיינים של כל אחת מהתיקיות שבמחשב ולבחור לשחזר (או אפילו רק לראות) את תוכן התיקייה בתאריכי עבר היסטוריים. אפשרות ה Previous Versions קיימת במידה ומפעילים את הפונקציה של System Protection בחלון המאפיינים של "המחשב שלי". להמשך קריאה כאן.
כמובן שנתין לבצע גיבוי באמצעות גיבוי בענן (בחינם או בתשלום) על ידי שירותים כמו DropBox, Skydrive, Google Drive, Amazon, Bezeq ועוד.

צור איתנו קשר

משרד: 077-3295609
פקס: 077-3291609
נייד: 052-5661050
אי-מייל: info@it4u.co.il
כתובת: בית עובד 13, תל-אביב.
הוראות הגעה

 

או דרך הטופס הבא: